Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
-
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
-
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
-
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
-
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
-
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie
Klient: Gmina Miejska Kraków - Agencja Rozwoju Miasta S.A.
Rok oddania projektu: 2008
Realizacja w liczbach
Zbiór wybranych danych dotyczących realizacji
Inwestycja obejmowała przebudowę Ronda Grzegórzeckiego w Krakowie w związku z przebudową Alei Powstania Warszawskiego, Ronda Mogilskiego i budową Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (odcinek 6 Krakowskiego Szybkiego Tramwaju – Pętla Kamienna – Rondo Grzegórzeckie.
Przebudowa Ronda Grzegórzeckiego była wykonana w zakresie układu drogowego i torowiska tramwajowego. W ramach przebudowy wykonano zmianę geometrii i parametrów ronda. Rondo w dalszym ciągu funkcjonuje na zasadzie skrzyżowania z wyspą centralną. W rozwiązaniu komunikacyjnym przypomina rondo turbinowe, poprzez zwiększenie ukierunkowania na wlotach. Skrzyżowanie funkcjonuje w dalszym ciągu z sygnalizacją świetlną. W wyniku planowanego zwiększenia ilości tramwajowych relacji skrętnych na wyspie skrzyżowania, zaprojektowano zmianę kształtu i powiększenie jego gabarytów. Zaprojektowano powiększenie i przesunięcie wyspy centralnej w kierunku północno – wschodnim oraz zwiększenie powierzchni akumulacji na skrzyżowaniu. Generalnie jezdnie skrzyżowania posiadają po 3 do 5 pasów ruchu, szerokości 3.5m każdy.
Średnica ronda wynosi ok. 105m ( przy założeniu, że traktujemy kształt ronda jako zbliżony do kwadratu z zaokrąglonymi narożnikami). Całkiem nowym rozwiązaniem na tym skrzyżowaniu jest wprowadzenie ruchu autobusowego na torowisko tramwajowe. Relacje autobusowe krzyżują się na wyspie środkowej ronda.